jump to navigation

Spotify får mig att upptäcka min musik på nytt januari 12, 2009

Posted by Peter Johansson in Blandat.
trackback

Sist av alla uppenbarligen men nu har även jag ett Spotify-konto. Efter några dagars användning så säger jag hurra. Efter så mycket tjat om fildelning så känns Spotify som ett steg i rätt riktning. Min tanke var först att hitta ny bra musik men efter några minuter började jag  istället gräva fram den skivsamling jag redan har. För att se om det fanns där liksom. Sedan måste det ju inordnas i spellistor och… vips så är skivnörden i mig framme igen.

Fast lite mer sociala funktioner vore kanske att önska? Tipsa vänner om låtar som knäcker eller fixa en spellista till någon man tycker om.  (Men jag har lärt mig att det går att göra) Saknar även texter, bilder och annat mumma. Mer personlighet helt enkelt.

(Är inte gränssnittet väldigt snott från Itunes?)

Det är dock med sorg som jag inser att genuina skivaffärer en efter en läggs ner. Jag gillar album. Streamad musik blir så snuttigt. Vill dra på mig hörlurar lägga mig i en soffa, gotta ner mig i en nyköpt skiva och bläddra igenom ett skivkonvulut under tiden. Japp, jag så gammal är jag.

Kommentarer

1. Bengt - januari 12, 2009

Du kan redan nu dela listor med andra…men det är litet osäkert..

http://jardenberg.se/2009/01/12/vandalism-pa-spotify/

2. webbpedagogik - januari 12, 2009

Tack Bengt! Det hade jag totalt missat. (Och det var nog den snabbaste kommentaren hittills). Men det verkar som sagt lite osäkert.

3. Mats Larsnäs - januari 12, 2009

Kolla in http://www.listiply.com/ för dela listor
MVh Mats

4. webbpedagogik - januari 13, 2009

Tack för länken Mats!

5. Mattias Wirf - januari 13, 2009

Spotify är såå bra. I alla fall om man gillar äldre musik för den finns oftast😉 Vissa artister har väldigt lite material. Man får ha lite tur.

6. webbpedagogik - januari 13, 2009

Själv blev jag överraskad över hur mycket gamla svenska godbitar det fanns. Nu sitter jag och garvar till Lars Ekborg till exempel. 🙂


Sorry comments are closed for this entry

