jump to navigation

Antikens Rom i Google Earth november 14, 2008

Posted by Peter Johansson in Blandat, Digitala lärresurser.
Tags: , ,
trackback

För 13 år sedan satt jag djupt nersjunken i Strata 3D StudioPro och ville bli proffs på 3D-animeringar. Det  blev aldrig något proffs av mig men jag gjorde några för den tiden hyggliga produktioner. (Sorgligt att ens digitala kreationer från 90-talet bara existerar i form av dammiga CD-skivor. Tvivlar på att det ens går att titta på idag).  Hur som helst. Jag var förtjust i möjligheten att kunna bygga upp historiska platser i 3D. Bland annat byggde jag upp Johannesborg slottruin så att man kunde rida in på slottsgården och kolla runt lite. Så när Nyteknik skriver om att Google har gjort en modell av Antikens Rom i Google Earth så väcks min nyfikenhet.

http://www.nyteknik.se/multimedia/dynamic/00036/rom1_36399i641.jpg

Kommentarer

1. Dubai Company Formation - maj 1, 2013

Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It
truly useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others like you aided me.


Sorry comments are closed for this entry

