jump to navigation

Sommar i P1 med Poddradio och Netvibes juli 3, 2008

Posted by Peter Johansson in Blandat, Poddradio.
Tags: , , ,
trackback

Eftersom jag arbetar i några veckor till missar jag de flesta av sommarpratarna och gläds över att SR sedan några år tillbaka lägger upp mycket innehållet som poddradio (podcasting). Poddradio gör att man skapar en prenumeration.

De flesta RSS-läsarna kan spela upp poddradio (som helt enkelt ett RSS-flöde med ljud). Jag använder Netvibes som RSS-läsare och så här går det till för att lägga till Sommar i P1 i Netvibes.

Podcast

På sidan Sommar i P1 kopierar jag adressen ovan.

Podcast 2
I Netvibes väljer jag på Lägg till webbflöde och adderar den till mitt innehåll.

Podcast 3

En modul läggs till i Netvibes med sommarpratarna i P1. Det fina är nu att den uppdaterar sig själv varje gång en ny sommarpratat har pratat klart.

