jump to navigation

Öppna digitala lärresurser april 8, 2008

Posted by Peter Johansson in Kreativitet, Kunskap, Lärande, OER, Video.
Tags:
trackback

Allt fler öppna digitala lärresurser hamnar i mediabruset på webben. Det kan vara föreläsningar, video, presentationer eller vad som helst som är digitalt och som kan användas för lärande. Vilka källor man kan använda beror mycket på vad man är intresserad. Men oavsett intresse så brukar det i källor som Youtube, Slideshare, Wikipedia, bloggar (och givetvis en uppsjö av olika sajter) finnas något för de flesta. På senare tid har jag upptäckt att det finns många bra föreläsningar på SVT 24 men som jag sällan finner tid att titta på. Men ibland får man ett tips från flera personer samtidigt och när de envisas så måste man ju ta sig tid, luta sig tillbaka och och ta del av något nytt. Det gjorde jag precis och kanske har jag lärt mig något på köpet.

Denna gång var föreläsningen: Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra av Nils Simonsson som ligger på SVT 24.

