jump to navigation

Diigo – Sociala bokmärken version 3.0 (Beta) mars 25, 2008

Posted by Peter Johansson in Diigo, Sociala bokmärken, Web 2.0.
Tags: ,
trackback

Så har äntligen Diigo uppdateras till version 3.0 och blivit ett ännu bättre verktyg. Diigo är en blandning av ett verktyg för att hantera information och för sociala verktyg och det är ett av mina favoritverktyg. Framför allt för att jag kan tagga upp webbsidor, stryka under viktiga delar och skriva en kommentar till understrykningen på ett sådant enkelt sätt. Allt samlas sedan i det uppfräschade gränssnittet på diigo.com. Att inte fler använder det förvånar mig.

twitter.jpg

Så här kan det se ut när jag stryker under text på webben och adderar en s.k. sticky note där jag helt enkelt skriver en kommentar för mig själv eller till en samarbetsgrupp.

Kommentarer

1. Mats Svensson - mars 31, 2008

Tack för tipset om diigo!

Tyvärr ännu en återvändsgränd för mig som avskyr att tvingas tagga allt hela tiden, och som vill komplettera den hirarkiska strukturen i min länksamling snarare än att förlora den.

2. webbpedagogik - april 1, 2008

Vill du slippa taggning är förstås få av dessa verktyg något alternativ.

3. Webbtrender, personligt lärande och arbetsplatslärande « Webbpedagogik - oktober 28, 2008

[…] (Har skrivit om Diigo tidigare här) […]


Sorry comments are closed for this entry

