jump to navigation

Nya verktyg för att hantera information december 13, 2007

Posted by Peter Johansson in Bloggar, Diigo, Personliga lärmiljöer, RSS, Sociala bokmärken.
Tags: , , , , ,
trackback

Imorgon ska jag hålla en kort föreläsning för mina kollegor om hur verktyg som RSS, Diigo och en blogg kan användas för att välja ut, samla in, sortera och processa information.

Diigo har jag skrivit om i ett tidigare inlägg och det fortsätter att vara ett verktyg som jag använder dagligen. Diigo fungerar i grunden som ett verktyg för sociala bokmärken men jag använder det mer som en webbaserad överstrykningspenna. Jag stryker under text på webben, kommenterar understrykningen (en kommentar som jag behålla för mig eller dela med mig av) och taggar upp informationen som sedan sparas i mitt Diigo-konto snygg och prydligt. Helt enkelt väldigt användbart verktyg för alla som något sätt arbetar med kunskap.

inoverktyg.jpg

Kommentarer

1. Internet Money Path Work for yourself! - april 23, 2013

I visited various blogs but the audio feature for audio
songs current at this website is genuinely wonderful.


Sorry comments are closed for this entry

