jump to navigation

Utvecklingstrappa i bloggandet november 20, 2007

Posted by Peter Johansson in Böcker, Bloggar.
Tags:
trackback

Johan plockar det bästa ur Will Richardson bok Blogs, Wikis, Podcasts and Other Powerful Web Tools for Classrooms och funderar runt innehållet på sin blogg. Det är något år sedan jag själv läste boken och det intressant att bli påmind om hur bra boken är som introduktion till bloggande i undervisningen.

Ett bra exempel är Johans exempel: utvecklingstrappa i bloggandet.

Johan hittade också nedanstående presentation från SlideShare och den var så kul att den givetvis får plats i min blogg också:

Kommentarer

1. Johan - november 20, 2007

Eftersom jag gärna vill nå högre i evolutionen måste jag börja kommentera andras bloggar, det har jag insett. Detta blir dock inte så mycket en kommentar till ditt inlägg, som ett medhåll. Boken är skitbra! Speciellt den pedagogiska infallsvinkeln om hur man använder verktygen i en lärandesituation.


Sorry comments are closed for this entry

