jump to navigation

Sociala bokmärken – Diigo september 6, 2007

Posted by Peter Johansson in Sociala bokmärken.
Tags:
trackback

Har gått över från del.icio.us till Diigo för att spara och dela med mig av bokmärken. Dels för att Diigo har ett bättre gränssnitt men framförallt för att funktionerna är smarta.

Understrykningar och post-it lappar
Förutom att addera bokmärken kan jag även stryka under text eller addera ”post-it” lappar för att enkelt kommentera en del av sidan. Bilden nedan visar ett exempel. Jag har lagt till ett bokmärke, gjort en understrykning som även har en kommentar.

bloggar1.jpg

Skapa grupper
Ytterligare en bra funktion är att det går att skapa grupper utifrån en samling bokmärken. Smart när man arbetar med en webbsajt och vill kommentera olika sidor eller varför inte i en webquest där elever arbetar i grupp och samlar material.

Kommentarer

1. Nya verktyg för att hantera information « Webbpedagogik - december 13, 2007

[…] för att kunna välja ut, samla in, sortera och processa information. Diigo har jag skrivit om i ett tidigare inlägg och det fortsätter att vara ett verktyg som jag använder dagligen. Diigo fungerar i grunden som […]


Sorry comments are closed for this entry

